a) se încadrează într una dintre următoarele categorii: persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, tineri cu vârsta de peste 30 ani, șomeri, șome i de lungă, persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii, persoane inactive;
b) intenționează să înființeze o întreprindere socială în mediul urban , în regiunea Sud Muntenia
c) își au domiciliul într unul din jud. din reg. de implementare : Sud Muntenia
d) au minim studii medii, cu sau fără diplomă de bacalaureat (condiție oblig a torie pentru participarea la cursul de formare);
e) nu sunt incluse în grupul țintă al unui alt proiect finanțat în cadrul a pelului PEO SES URBAN;
f) nu au mai participat la un alt curs de Antreprenor în economia socială co finanțat din fonduri nerambursabile;
g) este de acord cu utilizarea si prelucrarea datelor personale furnizate prin documentele de înscriere (FGT-uri, declarații etc)
a) Documente de identitate (copie CI/buletin/certificat căsătorie);
b) Document justificativ privind nivelul de studii (adeverință de studii pentru 12 clase sau diploma de bacalaureat);
c) Declarație pe propria răspundere și/sau documente doveditoare privind încadrarea în categoriile eligibile de grup țintă
d) Declaratii, formulare si cereri conform metodologiei de recrutare si selectie.
Distribuirea finantarii:
a) Transa I – max. 50 % din subvenția de minimis pentru care au semnat contractul dacă vor dovedi că au inițiat demersurile pentru dobândirea atestatului de întreprindere socială.
b) Transa II – max. 30 % din valoarea ajutorului de minimis dupa angajarea nr. de persoane asumat prin plan, în termenul indicat prin contractul de subvenție,
c) Tranșa finală de subvenție doar dacă fac dovada depunerii integrale a contribuției proprii în cuantumul asumat planul de afaceri și punctat în etapa de evaluare.
Cheltuieli eligibile:
• Cheltuieli salariale si Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora
• Cheltuieli cu deplasarea personalului întreprinderilor sprijinite: cazare, diurna, transport.
• Taxe și asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării
• Cheltuieli aferente diverselor achiziții de servicii specializate, pentru care beneficiarul ajutorului de minimis nu are expertiza necesară
• Cheltuieli cu achiziția de active fixe corporale (altele decât terenuri și imobile), obiecte de inventar, materii prime și materiale, inclusiv materiale consumabile, alte cheltuieli pentru investiţii necesare funcţionării întreprinderilor
• Cheltuieli cu închirierea de sedii (inclusiv depozite), spații pentru desfășurarea diverselor activități ale întreprinderii, echipamente, vehicule, diverse bunuri
• Cheltuieli de leasing fără achiziție (leasing operațional) aferente funcționării întreprinderilor (rate de leasing operațional plătite de întreprindere pentru: echipamente, vehicule, diverse bunuri mobile și imobile)
• Utilităţi aferente funcţionării întreprinderilor
• Servicii de administrare a clădirilor aferente funcţionării întreprinderilor
• Servicii de întreţinere şi reparare de echipamente şi mijloace de transport aferente funcţionării întreprinderilor
• Arhivare de documente aferente funcţionării întreprinderilor
• Amortizare de active aferente funcţionării întreprinderilor
• Cheltuieli financiare şi juridice (notariale) aferente funcţionării întreprinderilor
• Conectare la reţele informatice aferente funcţionării întreprinderilor
• Cheltuieli de informare şi publicitate aferente funcţionării întreprinderilor
• Alte cheltuieli aferente funcţionării întreprinderilor
• Prelucrare de date
• Întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice
• Achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic
• Concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare
• Cheltuielile aferente garanțiilor oferite de bănci sau alte instituții financiare
a) Administratorul schemei de antreprenoriat va desfășura acțiuni care au ca scop monitorizarea activității intreprinderii sociale, respectiv implementarea corespunzătoare a planului de afaceri și a îndeplinirii angajamentelor asumate prin acesta (în ceea ce privește nr. de locuri de muncă, realizarea elementelor pentru care au primit punctaj în etapa de concurs, funcționalitatea afacerii etc).
b) În etapa de monitorizare, experții responsabili vor comunica periodic cu Beneficiarii subvențiilor pentru a îndeplini în termen, cerințele legate de OCUPAREA LOCURILOR DE MUNCĂ:
– Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va angaja nr. min. de persoane pe care s-a obligat să le angajeze cf PA, dar nu mai puțin de 5 persoane / 5 locuri de muncă înființate.
– Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va angaja nr. min. de persoane asumat prin PA, la cel târziu 4 luni de la finalizarea Etapei I.
– Locurile de muncă create trebuie să fie cu normă de min. 4 ore/zi, perioadă nedeterminată.
– Persoanele angajate în cadrul întreprinderilor sociale nou înființate vor avea obligatoriu domiciliul în reg.de implementare, în mediul urban sau rural.
– Nu se acceptă angajarea aceleiași persoane la mai mult de o întreprindere socială înființată în cadrul aceluiași proiect sau la alte proiecte gestionate de către același administrator de schemă de antreprenoriat în cadrul prezentului apel. Persoanele care fac parte din echipa de proiect, asociații sau angajații din cadrul S si P1 nu pot avea calitatea de angajați sau asociați in cadrul IS înființate prin proiect;
– În cazul în care etapa II, locul/locurile de muncă create în cadrul întreprinderilor nou înființate se vacantează, beneficiarul de ajutor de minimis va avea un termen de maxim 30 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora, pentru care a fost punctat în etapa de concurs PA. Aceeași prevedere se aplică beneficiarilor și în perioada de sustenabilitate – termen max. 30 zile pentru a ocupa locul de muncă vacantat, fără a fi aplicate corecții financiare.